donderdag 22 november 2012


Logo's.

Eerst moesten we als huiswerk allerlei verschillende lettertypes verzamelen, 6 van de eerste

letter van je voornaam, 3 van de eerste letter van je tussenvoegsel, en 6 van de eerste letter van

je achternaam. Uit kranten en tijdschriften. Daarvan moesten we 3 letters van de voornaam, 2

van het tussenvoegsel en 3 van de achternaam uitkiezen en vergroot natekenen. Daarna

moesten we de letters inkleuren met inkt. Mijn initialen zijn LdJ.




Toen we dat klaar hadden, kregen we een nieuwe huiswerk opdracht: 6 verschillende en opvallende logo's meenemen. En foto's of plaatjes van jezelf, je hobby en waar je van houd. Ik had 2 foto's van mezelf en plaatjes van de zon, de regenboog, boeken (omdat ik van lezen houd) en van turnen. Van die logo's, letters en plaatjes die je had gemaakt en verzameld moest je een totaal nieuw logo bedenken. Ook die moest je inkleuren met inkt. Aan het logo moest je kunnen zien waar je van houd en wat je hobby's zijn. Je moest 6 van die logo's maken. Daarvan koos je de mooiste uit. Op de foto hieronder staat mijn mooiste logo, maar die heb ik niet gebruikt voor het origineel, omdat je het origineel moest gutsen, en er zitten heel veel kleine stukjes in het logo die heel moeilijk uit te gutsen zijn, zoals bij de bloemen.
 




Na het gutsen moest je een afdruk van maken. Dat kun je in allerlei kleuren doen. Ik heb het gedaan in rood, oranje, roze en twee kleuren, namelijk rood en geel. Die staat op de foto hieronder. Nadat je verf op het gegutste plaatje hebt gedaan, moest het plaatje onder en hele stapel papieren en een plankje in de pers. Op de foto hieronder staat van links naar rechts: een appel, nog een appel, een zonnetje en een hartje.





Groetjes van Laura.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten